ارز دیجیتال

تحلیل ، بررسی و اخبار بازار ارزهای دیجیتال

ارز دیجیتال

تحلیل ، بررسی و اخبار بازار ارزهای دیجیتال

نگاهی موشکافانه تر به فعالیت مشکوک گلدفورک(Gold Fork) بیت کوین

اخیرا news.Bitcoin گزارش داده که هارد فورکی برنامه ریزی شده در شبکه بیت کوین که بیت کوین گلد نامیده می شود برای ۲۵ اکتبر(۳ آبان) تعیین شده است. بحث و جدل بسیاری در خصوص این فورک به عنوان تیمی بسیار نابسامان که وابسته به جنبش NO2x است، وجود دارد.

 

بیت کوین گلد: طرحی بسیار نابسامان در خصوص بیت کوین هارد فورک مرتبط با جنبش NO2x

نگاهی موشکافانه تر به فعالیت مشکوک گلدفورک(Gold Fork) بیت کوین

به نظر می رسد روبرت کوهن یکی از رهبران تیم بیت کوین گلد باشد.

در عرصه بیت کوین اختلافات بسیاری میان حامیان نرم افزار بنیادی(Core software) و حامیان Segwit2x بوجود آمده است. چرا که توسعه دهندگان Segwit2x و حامیان آن قصد دارند سایز آنرا به دو مگابایت افزایش دهند و گروهی از حامیان نرم افزار بنیادی جنبشی را آغاز نموده اند که NO2x نامیده می شود. گروه NO2x در راستای متقاعد نمودن افراد جهت ملحق شدن به مبارزه آنها علیه Segwit2x دست به هر اقدامی می زنند و چندین نفر از حامیان ارزهای رمزگذاری شده از این جنبش حمایت می کنند.

به نظر می رسد یکی از اعضای جنبش NO2x بنام روبرت کوهن(Robert Kuhne) یکی از رهبران تیم بیت کوین گلد نیز باشد. کوهن از کد ” rbtkhn” در کانال اسلک(Slack) استفاده نموده و به بسیاری از سوالاتی که توسط بازدید کنندگان و رسانه ای کرایپتو مطرح شده، پاسخ داده است.

کوهن در صفحه رسمی توییتر خود که آنرا ” NO2x” می نامد، وبسایت btcgpu.org را تحت نام خود به نمایش گذارده و بدینگونه با افتخار عنوان میدارد که درگیر این پروژه است.

همچنین نواقص بسیار دیگری در خصوص این پروژه وجود دارد که امیدوار است بتواند طی چند هفته از طریق شبکه هارد فورک بیت کوین برطرف سازد. همانطور که قبلا نیز گزارش دادیم این تیم شبکه آزمایشی در اختیار ندارد از این رو حامیان آن نمی توانند این سیستم را مورد آزمایش قرار دهند. علاوه بر این برخلاف شبکه بیت کوین که از طریق کد خود اجرا می شود، پروژه بیت کوین گلد با برقراری تعادل به ازای هر بلوک اجرا گشته و هیچ نشانه ای از برقراری تعادل داخلی (EDA) وجود ندارد.

علاوه بر این برخلاف مدعای این وبسایت  با وجود مخالفت جدی این تیم با Segwit2x  هیچ نوع محافظت و امنیتی علیه حملات احتمالی به این پروتکل اضافه نشده است.

یکی دیگر از ابعاد مختل کننده پروژه بیت کوین گلد اجرای اینستامین درون کد است که “PoW” نامیده می شود و در واقع بازخورد تغییرات هارد فورک بیت کوین گلد طی دوره اینستامین است.

نگاهی موشکافانه تر به فعالیت مشکوک گلدفورک(Gold Fork) بیت کوین

به نظر می رسد بیت کوین گلد قصد دارد ۱۶۰۰۰ بلاک را از پیش استخراج کند

 

مصاحبه با یکی از مدیران پروژه بیت کوین گلد، H4x3

شب گذشته  Bitcoin.com پاسخ سوالاتی را که ما برای مدیر پروژه بیت کوین گلد، H4x3، ارسال کرده بود، دریافت نمود. مدیر این پروژه به شرح این موضوع پرداخت که این وبسایت در حال حاضر تحت توسعه قرار دارد و اطلاعات رسمی مربوط به پروژه در صفحه توییتر آن منتشر می شود.

متن کامل پاسخ مدیر پروژه به سوالات ما که قبل از پست پیشین ما ارسال شده است بدین شرح می باشد:

(BC (Bitcion.com: چرا شما قصد دارید در تاریخ ۲۵ اکتبر(۳ آبان) بیت کوین را منشعب سازید و آیا شما بر آن هستید که الگوریتم آنرا به Equihash تغییر دهید؟

H4x3: بله ما قصد داریم “PoW” را به ” Equihas” که الگوریتمی قابل تامل است تغییر دهیم. چرا که ما  دیدگاه ساتوشی مبنی بر “یک پردازنده، یک رای” (one CPU one vote) را باور داریم. در وضعیت کنونی که شرکتها به یکه تازی مشغولند و نسبت به بیت کوین موضعی خصمانه دارند و تولید و توزیع سخت افزارهای جستجو را در انحصار خود قرار داده اند و آنرا لازمه امنیت شبکه جهانی می دانند، اهمیت تمرکز زدایی بیت کوین برای همه قابل فهم نیست.

می توان بیت کوین گلد را به سادگی رو نوشتی از پروتکل بیت کوین و خط مشی توزیع سکه که جهت حفظ امنیت از طریق نوع متفاوتی از سخت افزار کامپیوتر مورد استفاده قرار گرفته است، قلمداد کرد. در صورت بروز اختلال یا از بین رفتن شبکه اصلی SHA256  می توان این رونوشت بیت کوین را به عنوان نوعی سیاست گذاری بیمه یا طرح پشتیبان(backup plan) بکار برد. همین طرح پشتیبان را می توان در مورد قضیه لایتکوین(Litecoin) نیز مورد استفاده قرار داد. با این وجود کاربرد آن در خصوص بیتکوین بهتر از لایتکوین است چرا که بدین طریق دقیقا همان سکه و پول به عنوان بیتکوین عرضه و توزیع می گردد اما عرضه محدود لایتکوین آنرا برای استفاده به عنوان ارز جهانی دارای ارزش نامطلوبی ساخته است.

BC: آیا تیم شما علیه پروتکل های بیت کوین، سگویت ۲ یا بیت کوین کش فعالیت می کند؟

H4x3: ما اقدامی علیه بیت کوین نکرده ایم. بالعکس ما می دانیم که امنیت و مهمترین نوآوری در عرصه ارزهای رمزگذاری شده توسط تیم بیت کوین صورت گرفته و به همین دلیل است که بیت کوین گلد مسیر بیت کوین را جهت مقیاس گذاری زنجیره ای(on-chain scaling) و دو لایه(layer-two scaling) و حفظ حریم خصوصی و امنیت بیشتر دنبال می کند.

چنانچه تکمیل پروتکل بیت کوین به دلیل ممانعت جناح های مخالف جامعه بیت کوین متوقف گردد، بیت کوین گلد مجددا در راستای تکامل خود دست به اقدامات جدید خواهد زد.

هر کس می تواند بنا به دلیلی با بیت کوین گلد مخالفت کند اما این افراد جامعه هستند که در نهایت ارزش حقیقی آنرا تعیین می نمایند. بسیاری از افراد بر این باورند که بیت کوین کش(Bitcoin Cash) و ایکس ۲ (۲X) در حال تدارک حمله به بیت کوین هستند در حالیکه برخی دیگر عقیده دارند این فورک ها مثمر ثمر و مفید واقع شده اند. ما در رابطه با رقبایمان قضاوت نمی کنیم و ادعا نمی کنیم که می توانیم ذهنشان را بخوانیم اما مهندسی ضعیف آنها را مورد انتقاد قرار می دهیم و شرح خواهیم داد که چرا بیت کوین گلد در این زمینه برتر است.

 

یکی از ویژگیهای نامطلوب این دو فورک این است که آنها بمنظور جداسازی قدرت SHA256 از بیت کوین طراحی شده اند. با انتخاب الگوریتم PoW مشابه الگوریتم بیت کوین این دو فورک به مخالفان ابدی بیت کوین تبدیل شدند. اقدام بدتری که آنها علیه بیت کوین انجام می دهند این است که آنها به برقراری تعادل داخلی پرداخته که باعث ایجاد نوسانات فراوان در هشریت(hashrate) شده و زمان تایید بلوک های غیر قابل پیش بینی(unpredictable block confirmation)  را تا ۱۲ ساعت افزایش داده و در نتیجه میزان تورم زیاد شده و در نهایت ممکن است بلوک بیت کوین گلد به جای سال ۲۰۲۰ در سال ۲۰۱۸ نمود یابد.

علاوه بر این با وجود اینکه هیچ گزینه مناسب دیگری برای معامله وجود ندارد بیت کوین کش سگویت را از زیر مجموعه خود حذف نموده است. بسیاری بر این باورند که سگویت فقط بمنظور ایراد بیانیه ای سیاسی(political statement) علیه بیت کوین حذف شده، چرا که هیچ دلیل قانع کننده ای دیگری برای حذف آن وجود ندارد.

ما قصد داریم بابت بیت کوین کش از دو نقطه نظر قدردانی کنیم. ابتدا متشکریم از افرادیکه با اجرای موارد امنیتی از کاربران بی گناه و تاجرانی که بطور اتفاقی با ضرر و زیان مالی مواجه شده اند، محافظت نموده اند. به عبارت دیگر سگویت ۲ بطور پیش فرض از اجرای موارد امنیتی ممانعت بعمل می آورد که قاعدتا بدین گونه کل اکوسیستم را در معرض خطر قرار داده و بار مسئولیت ناروایی را بر همه تجارت های مبتنی بر ارزهای رمزگذاری شده تحمیل می کند.

ثانیا ما برای بیت کوین کش اهمیت خاصی قائل هستیم چرا که اولین شاخه بیت کوین بوده و به عنوان یک ارز رمزگذاری شده جدید مستقل از آن استفاده نموده ایم. بیت کوین کش از ۱ آگوست(۱۰ مرداد)، زمان ظهور آن، بین ۶ تا ۲۲ درصد ارزش بیت کوین معامله شده و برای سکه های جدید برند مفید فایده بوده است.

 

BC: آیا شما فکر می کنید جامعه ای وجود دارد که از بیت کوین با قابلیت های GPU حمایت کند؟

قطعا. بیت کوین گلد بدون نیاز به هیچ نوع کمپین بازاریابی توانسته است به میزان قابل توجهی نظر جامعه ارزهای رمزگذاری شده را بخود جلب کند. ما در عرض دو هفته تعداد ۱۶۰۰ عضو توییتر و ۴۰۰ عضو اسلک را از آمریکای لاتین تا آسیای جنوب شرقی و روسیه و همه کشورهای فعال در عرصه بیت کوین جذب نموده ایم. دیدگاه ساتوشی مبنی بر “یک پردازشگر، یک حامی” مفهوم غنی است که بخش بزرگی از جامعه را متقاعد نموده و نیازی به حمایت کمپین های تبلیغاتی پولی ندارد.

با برنامه ریزی اتریوم جهت کنار گذاشتن “poW” به نفع سیستم جدید “poS“، بسیاری از کاوشگران اتریوم اذعان داشته اند که تمایل دارند هر چه سریعتر زمینه کاری خود را به بیت کوین ها بخصوص بیت کوین گلد تغییر دهند. و ما در چند سال آینده با میلیون ها نفر مواجه خواهیم شد که به جامعه بیت کوین خواهند پیوست و ممکن است به استخراج آن نیز تمایل داشته باشند که در این صورت موردی برای سخت افزار ASIC بوجود نخواهد آمد.

بیت کوین گلد هنوز در حال تکامل می باشد و ما قطعا بازخورد متخصصان و افراد جامعه را با روی باز پذیرا خواهیم بود ما همچنین متعهد به شفاف سازی هستیم و برای انتظارات منطقی در مورد حریم خصوصی افرادیکه که درگیر این منبع باز هستند، اهمیت قائلیم.


نگاهی موشکافانه تر به فعالیت مشکوک گلدفورک(Gold Fork) بیت کوین

ما در حال بررسی این پروژه هستیم و چنانچه تیم بیتکوین گلد قصد داشته باشد شبکه بیت کوین را منشعب سازد ما به شما اطلاع خواهیم داد.

این پروژه در حال حاضر ناقص است و درگیر فعالیتهای مشکوک در رابطه با موارد جاری میان کمپین های بیت کوین و سگویت می باشد. اعضای جامعه ارزهای رمزگذاری شده همچنین بر این باورند که لازم است افراد در خصوص این پروژه با هشیاری عمل کنند چرا که اقدامات کلاهبردارانه بسیاری ممکن است در این زمینه صورت گیرد.

 

 

 

شما در مورد پروژه بیت کوین گلد چه تصوری دارید؟ آیا فکر می کنید این یک طرح قانونی است یا یک شوخی طنز آمیز یا اقدامی علیه سگویت؟

 

 

 

 

منبع: news.bitcoin

نگاهی موشکافانه تر به فعالیت مشکوک گلدفورک(Gold Fork) بیت کوین

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.