ارز دیجیتال

تحلیل ، بررسی و اخبار بازار ارزهای دیجیتال

ارز دیجیتال

تحلیل ، بررسی و اخبار بازار ارزهای دیجیتال

پیشنهاد ایران برای استفاده از ارز دیجتال در تجارت با روسیه

خبرگزاری روسی اسپوتنیک گزارش داده که رییس کمیسیون امور اقتصادی مجلس ایران در دیدار با رییس کمیته شورای فدراسیون روسیه گفته که ایران استفاده از پول دیجیتال را به عنوان راهی برای خارج شدن از نفوذ دلار دانسته است.

پیشنهاد ایران برای استفاده از ارز دیجتال در تجارت با روسیه

محمدرضا پور ابراهیمی

بنابر گزارش اسپوتنیک، محمدرضا پورابراهیمی در زمینه سیاست اقتصادی ایران خاطرنشان کرده، در دو سال گذشته سوال مهمی در مورد استفاده از ارزهای دیجیتال مطرح شده، استفاده از این ارز یکی از روشهایی است که می توانیم با آن دلار را دور بزنیم و همچنین به عنوان جایگزینی برای سیستم سوئیفت از آن استفاده کنیم.

نماینده مردم کرمان و رییس کمیسیون امور اقتصادی مجلس تاکید داشت که ما به بانک مرکزی ایران اعلام کرده ایم که لازم است تا آنها کار بر روی ارزهای دیجیتال را شروع و نرم افزارهای مورد نیاز آن را تهیه کنند. اگر بتوانیم این کار را انجام دهیم اولین کشوری خواهیم بود که برای مبادله کالا از ارز دیجیتال استفاده خواهد کرد.

پیشنهاد ایران برای استفاده از ارز دیجتال در تجارت با روسیه

کمک یک بانک روسی به فروش ارز دیجیتال ونزوئلا

به نقل از اسوشیتدپرس؛ یک بانک روسی به رغم تحریم آمریکا، به فروش ارز دیجیتال ونزوئلا کمک کرده است.

سرمایه گذارانی که به دنبال خرید ارز دیجیتالی ونزوئلا هستند می توانند سراغ یک بانک روسی کمتر شناخته شده بروند که بزرگترین سهامداران آن دولت نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا و دو شرکت دولتی روسیه هستند که در معرض تحریم های آمریکا قرار دارند.

کمک یک بانک روسی به فروش ارز دیجیتال ونزوئلا

رییس جمهور آمریکا

این بانک موسوم به اِوروفایننس موسناربانک (Evrofinance Mosnarbank) تنها نهاد مالی بین المللی است که تا به حال حاضر شده تلاش آمریکا علیه ارز دیجیتال ونزوئلا را نادیده بگیرد.

از نخستین سرمایه گذارانی که در دولت ونزوئلا ثبت درخواست کرده و نرم افزار مربوط را دریافت کرده اند خواسته شده است با واریز دست کم ۱۰۰۰ یورو به حساب دولت ونزوئلا دراین بانک، ارز دیجیتال مربوطه را خریداری کنند.

کمک یک بانک روسی به فروش ارز دیجیتال ونزوئلا

رویداد Consensus چیست و چه تأثیری در ارزهای دیجیتال دارد؟

یکی از بزرگ‌ترین گردهمایی‌های دنیای ارزهای دیجیتال، به میزبانی وب‌سایت کوین دسک از ۱۴ می کار خود را در نیویورک آغاز کرد.

کنفرانس‌های با موضوع ارز دیجیتال، مدتی است که جای خود را در میان رویدادهای فناوری باز کرده‌اند. قیمت بیت‌کوین به‌عنوان اولین و با ارزش‌ترین ارز دیجیتال در سال ۲۰۱۸ با سقوط روبرو بوده؛ اما بازار این رویدادها و کسب درآمد از آن‌ها هنوز داغ است.

یکی از بزرگ‌ترین رسانه‌های ارزهای دیجیتال، وبسایت Coindesk است. این شرکت در چند سال اخیر یکی از بزرگ‌ترین گردهمایی‌های فعالان بازار ارزهای دیجیتال را با عنوان کنفرانس اجماع یا Consensus Conference برگزار کرده است. کنفرانس امسال از دوشنبه ۲۴ اردیبهشت آغاز شده و به مدت سه روز برگزار می‌شود.

شرکت‌کنندگان

گزارش‌ها حاکی از آن هستند که حداقل چهار هزار نفر در کنفرانس امسال شرکت می‌کنند و قیمت دو هزار دلاری بلیط این اجماع، درآمد واریزشده به کوین‌دسک را به حدود هشت میلیون دلار می‌رساند. تعداد افراد شرکت‌کننده در این کنفرانس در سال ۲۰۱۷، حدود ۲۷۰۰ نفر بود که آمار کنونی نشان از افزایش چشمگیر تمایل به شرکت در اجماع بیت‌کوین دارد.

جک دورسی مؤسس توییتر و اسکوئر، یکی از میهمانان رسمی این گردهم‌آیی است

علاوه بر کنفرانس اصلی، ۲۰ رویداد جانبی دیگر هم در جریان این مراسم برگزار می‌شوند که هرکدام، مانند کنفرانس اصلی هزینه‌ی نسبتا بالای جداگانه دارد. کنفرانس بیت کوین، سه سال پیش با حضور ۴۰۰ شرکت‌کننده کار خود را شروع کرد و اکنون به‌عنوان بخش اصلی از هفته‌ی بلاک‌ چین در نیویورک شناخته می‌شود.

رویداد Consensus چیست و چه تأثیری در ارزهای دیجیتال دارد؟

رویداد Consensus چیست و چه تأثیری در ارزهای دیجیتال دارد؟

جک دورسی

رویداد هفتگی Blockchain Week NYC با همکاری سازمان توسعه‌ی اقتصادی نیویورک برگزار می‌شود و در مراسم امسال، اشخاص مشهوری همچون جک دورسی، مؤسس توییتر در آن حضور خواهند داشت. شرکت پرداخت موبایل اسکوئر که تحت مدیریت دورسی است، از سال جاری میلادی خرید و فروش بیت کوین را به سرویس‌های خود اضافه کرده است. دورسی روز چهارشنبه در این کنفرانس سخنرانی خواهد کرد.

رویداد Consensus چیست و چه تأثیری در ارزهای دیجیتال دارد؟

اسنوپ داگ

اسنوپ داگ، خواننده‌ی مشهور نیز با پشتیبانی شرکت پرداختی توسعه‌دهنده‌ی ریپل (یکی از پرطرفدارترین ارزهای دیجیتال) در جشن‌های این هفته شرکت خواهد کرد.

از دیگر افراد شرکت‌کننده در این رویداد می‌توان به مؤسسان استارتاپ‌های حوزه‌ی ارزهای دیجیتال و بلاک‌چین و همچنین تعدادی از مدیران دولتی آمریکا اشاره کرد. مدیر کیف پول مشهور Blockchain و مدیران رده‌بالای صرافیکوین‌دسک، از سخنرانان این کنفرانس هستند. در مجموع بیش از ۲۵۰ کارشناس در حوزه‌ی بلاک چین و ارزهای دیجیتال در مدت برگزاری کنفرانس سخنرانی خواهند کرد.

تأثیر کنفرانس روی بازار ارزهای دیجیتال

کنفرانس اجماع سال گذشته، توجه بسیاری از مردم جهان را به ارزهای دیجیتال و از همه مهم‌تر، بیت کوین جلب کرد. پس از این کنفرانس، قیمت بیت کوین از دو هزار دلار عبور کرد و روند صعودی خود را تا روزهای پایانی سال ۲۰۱۷ ادامه داد. اولین ارز دیجیتال در دسامبر سال ۲۰۱۷ به رکورد عجیب ۱۹ هزار دلار رسید. البته قیمت بیت کوین در ماه‌های اخیر با افت ۵۰ درصدی همراه بوده؛ اما هنوز هم چهار برابر بیشتر از قیمت زمان مشابه در سال گذشته است.

در جریان کنفرانس سال گذشته، قیمت بیت کوین رشد ۶۹ درصدی داشت

فعالان بازار ارزهای دیجیتال بر این باور هستند که شرکت در این کنفرانس، تضمین دیده شدن ارزها و توکن‌ها است. به بیان دیگر مؤسسان استارتاپ‌ها و توسعه‌دهندگان ارزها امیدوارند که با سخنرانی در این رویداد، توجه عموم را به طرح‌ها و پروژه‌های خود جلب کرده و درآمد شرکت تحت مدیریت خود را افزایش دهند.

رویداد Consensus چیست و چه تأثیری در ارزهای دیجیتال دارد؟

تام لی

تام لی، مدیر شرکت مشاوره‌ای Fundstrat Global Advisors، پیش‌بینی کرده است که قیمت بیت‌کوین پس از اتمام کنفرانس با رشد بسیار زیادی مواجه خواهد شد. پیش‌بینی‌های او و تیم تحت مدیریتش، بر اساس اتفاقات سال گذشته است. لی اعتقاد دارد که افزایش نزدیک به دو برابری افراد شرکت‌کننده در این اجماع، احتمالات برای افزایش قیمت بیت‌کوین را بالا برده است.

در سال ۲۰۱۷، تعداد شرکت‌کنندگان در اجماع نیویورک دو برابر تعداد سال قبل بود. قیمت بیت‌کوین در زمان برگزاری کنفرانس، ۶۹ درصد افزایش یافت و در دو ماه بعد، قیمت این ارز افزایشی ۱۳۸ درصدی تجربه کرد. لی معتقد است که این روند در سال جاری نیز اتفاق خواهد افتاد و رشد امسال، حتی بیشتر از سال گذشته خواهد بود.

البته لی به این نکته نیز اشاره کرده است که نگرانی‌های قانون‌گذاری و تنظیم مقررات دولتی، می‌تواند تأثیری نگهدارنده در برابر افزایش قیمت بیت‌کوین داشته باشد. از نظر او، فعالیت‌ دولت‌ها در ایجاد محدودیت برای ارزهای دیجیتال احتمال کاهش تقاضا برای این ارزها را افزایش می‎دهد؛ اما اثر آن به‌ اندازه‌ی کنفرانس اجماع نخواهد بود.

دیگر کارشناسان دنیای ارزهای دیجیتال نیز پیش‌بینی‌های مشابهی در مورد قیمت ارزها در زمان برگزاری و پس از کنفرانس اجماع داشته‌اند. این افراد خرید و فروش انواع ارزها را چند روز مانده به کنفرانس متوقف کرده‌اند و صرف‌ نظر از کاهش یا افزایش قیمت آن‌ها، منتظر اتمام کنفرانس هستند. مشاورین و فعالان بازار ارزهای دیجیتال معتقدند که علاوه بر قیمت بیت‌کوین، قیمت دیگر ارزهای دیجیتال (معروف به Altcoin) نیز پس از برگزاری کنفرانس افزایش خواهد یافت.

تحریم کنفرانس

همان‌طور که گفته شد، برگزاری کنفرانس با موضوع فناوری بلاک چین، بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال، در یک سال اخیر افزایش خیره‌کننده‌ای داشته است. به‌عنوان مثال در سیلیکون ولی به‌طور میانگین هر هفته یک کنفرانس برگزار می‌شود. برخی مؤسسان استارتاپ‌ معتقدند تعداد بالای این کنفرانس‌ها باعث از بین رفتن تمرکز می‌شود و لزوما برگزاری آن‌ها فایده‌ای برای اکوسیستم نخواهد داشت.

رویداد Consensus چیست و چه تأثیری در ارزهای دیجیتال دارد؟

از طرفی برگزارکنندگان کنفرانس‌ها عموما درآمد خوبی از این رویدادها کسب می‌کنند. البته درآمد هیچ کنفرانسی به اندازه‌ی اجماع کوین دسک نیست و همین قیمت بالای اجماع کوین دسک، برخی فعالان بازار از جمله مؤسس اتریوم را از شرکت در این رویداد باز داشته است.

مؤسس اتریوم این کنفرانس را در اعتراض به قیمت بالای بلیط تحریم کرده است

رویداد Consensus چیست و چه تأثیری در ارزهای دیجیتال دارد؟

ویتالیک بوترین

ویتالیک بوترین، یکی از مؤسسان پلتفرم قرارداد هوشمند اتریوم، کنفرانس امسال را به خاطر قیمت بالای بلیط ورودی تحریم کرده است. او خبر این تحریم را در توییتی در تاریخ ۲۶ آوریل اعلام کرد. البته بوترین انتقاداتی به عملکرد کوین‌دسک در مورد توکن‌های تقلبی و همچنین نحوه‌ی خبررسانی آن‌ها در مورد زیرشاخه‌های اتریوم نیز داشته است.

رویداد Consensus چیست و چه تأثیری در ارزهای دیجیتال دارد؟

امبر بالدت

امبر بالدت، مدیر سابق بخش بلاک چین بانکجی‌. پی. مورگان نیز نسبت به قیمت بالای بلیط این کنفرانس انتقاد کرده است. او که یکی از سخنرانان اصلی کنفرانس است اعلام کرده که برگزارکنندگان هزینه‌ای به سخنرانان پرداخت نمی‌کنند و هزینه‌ی بالای دریافت شد برای بلیط‌ها صرفا به شرکت برگزارکننده واریز می‌شود. البته طبق اعلام او شرکت‌ها تنها به افراد مشهور (و نه تأثیرگذار) در کنفرانس مبلغی را پرداخت می‌کنند.

به‌هرحال کنفرانس حاضر یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای دنیای ارزهای دیجیتال است. این رویداد و اتفاقات آن می‌تواند تأثیری بزرگ روی آینده‌ی کوتاه‌مدت و بلندمدت این صنعت بگذارد. البته هیچ‌یک از خبرها و گمانه‌زنی‌ها در مورد افزایش قیمت‌ها قطعی نیستند؛ چرا که بازار ارزهای دیجیتال نوسان بسیاری دارد و هیچ‌یک از قوانین مرسوم بازارهای مالی را دنبال نمی‌کند.

رویداد Consensus چیست و چه تأثیری در ارزهای دیجیتال دارد؟

از سرعت تاثیرگذاری بلاک چین در صنایع شگفت زده خواهید شد

دنیای اقتصاد/ موسسه مکنزی در سال ۲۰۱۳ اقدام به انتشار لیستی از تکنولوژی‌های زیر و رو‌کننده کرد. شاید در آن روزها توجه به این مقاله کمی خیال‌انگیز می‌نمود اما امروز بعد از گذشت تنها چهار سال از آن تاریخ نه‌تنها بشر به بسیاری از آن موضوعات اعتراف کرده بلکه در گزارش جدید این موسسه برخی فرآیندهای جدید نیز تعریف شده است.

اینترنت سیار، اینترنت اشیا و در حال‌حاضر بلاک چین از مهم‌ترین موضوعاتی هستند که بشر امروز به کمک آنها وارد عصر جدیدی از دوران تاریخی خود می‌شود. اکنون می‌توان ادعا کرد که در عصر همگرائی فزاینده فناوری‌ها شاهد رشد خطی تحولات علوم مختلف هستیم و به جرات می‌توان مدعی بود بر خلاف اعصار و ادوار گذشته که خیال‌پردازی انسان از عالم واقع پیشی می‌گرفت، امروز حقایق جهان مادی و تکنولوژی از خیالات انسان‌ها جلوتر حرکت می‌کند و چه سخت و دشوار است که این سرعت تغییر در فرآیند‌ها و سیستم‌ها را بتوان دید و تحلیل کرد و در راه استفاده درست و بهینه از آنها اقدامات لازم را معمول داشت.

از سرعت تاثیرگذاری بلاک چین در صنایع شگفت زده خواهید شد

در قرن بیستم میلادی، تلاش بر توسعه نقش اقتصادی و مدیریتی دولت‌ها بود، لذا شاهدیم که در این دوران نظام‌های اقتصادی شکل می‌گیرند و اساس عالم بر توسعه مدیریت دولت‌ها و اقتصادها استوار می‌شود. کشورها به دنبال افزایش محدوده مرزهای جغرافیائی خود بودند و بزرگان سیاست به دنبال جاودانگی خورشید در قلمرو تحت سلطه خود حرکت می‌کردند. وظایف سنتی دولت‌ها که به‌طور کلی در طول تاریخ با کمی تغییر دارای اصول ثابت و اولیه بود، محک محکمی از توانمندی سردمداران تلقی می‌شد. حفظ امنیت داخلی، حفظ سرحدات خارجی و در نهایت حفظ ارزش پول به‌طور کلی سه رکن وظایف آنها برشمرده می‌شد. به تدریج و در آستانه قرن جدید وظایف مدرن نیز به این حوزه افزوده شد که شاید مهم‌ترین آنها تعریف و حفظ استانداردها، تعریف حقوق مالکیت اعم از معنوی و مادی و در نهایت تضمین حقوق مالکیت کارآمد را بتوان نام برد. با این حساب دولت‌ها به دنبال ایجاد استانداردهای مختلف در امورات جاری برآمده تا روابط انسان‌ها با یکدیگر در تمام شئون از یک الگوی قابل مدیریت پیروی کند.

به تدریج و با توسعه ارتباطات، جهانی شدن این قواعد و قوانین نیز از الزامات غیر قابل چشم‌پوشی درآمدند، لذا شاهد ایجاد اتحادیه‌ها و تشکل‌های جهان‌شمول در زمینه‌های گوناگون هستیم که برخی از آنها قدیم‌تر و برخی جدیدتر به این قافله ملحق شدند. روابط حاکم بر مراودات مالی در سطح جهانی از الگوهای یکه و منحصر‌به‌فردی تبعیت می‌کنند که در تمام دنیا غیر از برخی کشورها قابل اجرا و پیگیری هستند.

با افزایش حجم مبادلات، قوانین گسترده‌تر شده و دولت‌ها هر روز بزرگ‌تر می‌شوند، نظارت‌های بیشتر و به همان میزان ناکارآمدی رشد می‌کند، همزمان ناآگاهی از این قواعد و گاهی خیانت عوامل این سیستم باعث می‌شود تا شاهد یک نظام ناکارآمدی باشیم که جمع اجزای آن از جمع کل سیستم کوچکتر بوده و در این حالت سیستم به سمت سقوط حرکت می‌کند.

از سرعت تاثیرگذاری بلاک چین در صنایع شگفت زده خواهید شد

بر اساس گزارش مکنزی در سال ۲۰۱۳ تکنولوژی‌های جدید به کمک تغییر سیستم‌ها آمده تا سیستمی را بسازند که جمع اجزای آن از جمع کل بیشتر بوده تا کارآمدی و بهره‌وری ساختاری رو به تزاید نهاده و هزینه‌ها را به‌شدت کم و نقایص را از بین ببرد.

اولین رکن این نظام، اینترنت سیار است که بشر امروز را قادر کرده در هر لحظه و در هر مکان به فضای مجازی دست یابد. فضای مجازی و شبکه‌های مجازی، مغز جامعه زنده و هوشیار هستند، امروزه شاهدیم که با استفاده از این ابزار در کسری از زمان می‌توان انبوهی از اطلاعات را فارغ از جنس و نوع به هر گوشه عالمی که بشر به آن دسترسی دارد، مخابره کنیم و در همان دم، بازخوردهای آن را شاهد باشیم، رکن دوم را به اینترنت اشیاء تلقی می‌کنند؛ این یعنی هوشمند شدن ابزارها و لوازمی که در دست بشر است، از لباس تن‌پوش تا فضاپیما. اینترنت اجسام باعث خودآگاهی اجسام می‌شود و این خودآگاهی منفرد وقتی در یک سیستم قرار می‌گیرد موجبات خودآگاهی جمعی را فراهم کرده که مقدمه تحول کیفی زندگی بشر در تمام ارکان می‌شود. این تحول کیفی مقدمه‌ای بر بزرگترین اختراع بشر بعد از اینترنت است که به شبکه بلاک‌چین معروف شده است.

در زمان حال شاهد رشد نمائی تکنولوژی هستیم و این رشد لحظه‌ای، قواعد جهان ماده را از اصول محدود به اصول بی‌نهایت تغییر داده، قواعد عوض شده، اصول دچار تحول بنیادی شده و زندگی بشر در آستانه چرخش بزرگ تمدنی جدیدی است تحت‌عنوان «عصر بی‌نهایت». در این تمدن جدید هرآنچه در خیال بشر بگذرد، در جهان واقع موجود است، مهم‌ترین هدف و نتیجه این تغییر بزرگ را می‌توان به حاکمیت مجازی تعبیر کرد. در این حالت مغز انسان‌ها از نقاط منفرد با استفاده از این ابزارهای شبکه مجازی به کل جامعه انسانی تعمیم یافته است و به جرات می‌توان گفت که همه آدم‌های روی زمین در مشارکت کامل در حال تفکر و به اشتراک گذاشتن اندیشه‌ها و آرای خود هستند بی‌آنکه اختیاری بر آن داشته باشند.

از سرعت تاثیرگذاری بلاک چین در صنایع شگفت زده خواهید شد

شبکه‌های مجازی قواعد موجود و استانداردهایی که به‌عنوان وظایف سنتی دولت‌ها تلقی می‌شد را تغییر داده و جهان را برای یک هماورد جدید آماده می‌سازند.

در برخی علوم و حوزه‌ها از چندی قبل شاهد این تحول بودیم، به‌عنوان مثال هرآنچه پیش از کلمه مجازی قرار می‌گرفت را می‌شود نام برد، آموزش مجازی، بانکداری مجازی و…. اما اکنون در عصر انقلاب بلاک‌چینشاهد یک تعریف جدید تحت عنوان دولت‌های مجازی هستیم. در این دولت‌ها، شبکه‌های مجازی مرتبط با هم که همان مغزهای هوشمند انسانی هستند، در بهترین حالت و شرایط در حال تعامل با یکدیگر هستند، این شبکه‌های مجازی از هرگونه خطا و اشتباه دورند، زیرا تمام اجزای آن شبکه بر فعالیت آن نظارت دارد لذا بهینه بودن عملکرد آن برای اکثریت غیر ذی‌نفع و ذی‌نفع اثبات شده و این مغزهای بی نهایت عاری از هرگونه ادعا و مالکیت بر موضوع به وظیفه اصلی خود که راستی‌آزمایی فرآیندهای سیستمی است می‌پردازند تا ارکان نظام مجازی به وظایف خود جامعه‌عمل بپوشاند.

از سرعت تاثیرگذاری بلاک چین در صنایع شگفت زده خواهید شد

در حوزه اقتصاد مهم‌ترین کارکرد این ابزار، پول مجازی است. پولی که نه امکان تقلب در آن است، نه امکان تورم دارد و نه امکان تحریم و نظارت. شاید در نگاه اول، انتشار پول مجازی را در راستای کمرنگ‌شدن نقش نظارتی و حاکمیتی دولت‌ها در نظام جهانی را پررنگ کند، اما وقتی کسب یک ارز و پول و خرج کردن آن تحت نظارت میلیون‌ها چشم بیدار و هوشیاری باشد که ذی‌نفع در این معاملات نیستند، دیگر نمی‌توان این فرضیات را بر آن حاکم کرد. در این حالت شفاف‌ترین فرآیند‌های مالی در عالم مجازی به وسیله ارکان غیرذی‌نفع، اما مرتبط در شبکه زنجیروار منبعث می‌شود.

در پیش‌بینی‌های اقتصادی سال آتی کشور عزیزمان صحبتی از این فرآیند‌های زیر و رو‌کننده دیده نمی‌شود و متاسفانه باید گفت طبق معمول وقتی اتفاقی می‌افتد ما با اصل غافلگیری با آن برخورد می‌کنیم. فعالان اقتصادی بدانند و هوشیار باشند که سال جدید، سال اثر‌گذاری فرآیندهای مجازی در کسب و کارهای سنتی است. شاید بهتر باشد برای درک بهتر به جدال بقالی‌ها و هایپرمارکت‌ها نگاهی بیندازیم که چطور غول‌های عرضه محصولات مصرفی، بساط کسب و کارهای سنتی را درهم پیچیدند و با بی‌رحمی تمام خودمان با خرید روزانه به این مجادله دامن می‌زنیم تا بقایای فروشندگان سنتی از بین برود و از این طریق زندگی بهتری را رقم می‌زنیم! اما ورود ارزهای دیجیتال به عرصه اقتصاد و استفاده از ساختار بلاک‌چین با هیچ ساختاری مشابه نبوده که بتوان عمق موضوع را بفهمیم و تنها و تنها به این بسنده می‌کنم که اگر الزامات این پدیده را نادیده بگیریم، شاید سال آینده‌ای به این شکل و صورت وجود نداشته باشد تا بتوان تحلیلی دیگر را ارائه کرد. بد نیست بدانیم فاصله بین چرخش‌های تمدنی بسیار کم شده، از زمان کشف آتش تا خلق کشاورزی چند هزار سال به طول انجامید اما اکنون شاهد آن هستیم که در هر چند ساعت یک تکنولوژی جدید، زندگی ما را هدف قرار می‌دهد، لذا این ادعا که سال آینده در زمینه استفاده از تکنولوژی بلاک‌چین، تحولات اساسی در اقتصاد عالم به وقوع می‌پیوندد دور از ذهن نیست.

از سرعت تاثیرگذاری بلاک چین در صنایع شگفت زده خواهید شد

مایکروسافت هم تبلیغات ارزهای دیجیتال را ممنوع خواهد کرد

موتور جستجوی مایکروسافت Bing، به دیگر غول‌های وب ملحق شد و اعلام کرد از ماه جولای ۲۰۱۸ ، تبلیغات مربوط به ارزهای دیجیتال ممنوع می‌شود.

بر اساس این اعلامیه، دلیل اصلی این تصمیم مایکروسافت برای ممنوعیت «تبلیغات ارزهای دیجیتال» و «محصولات مرتبط با ارز‌های دیجیتال» وضعیت نا‌مشخص این ارز‌ها و نبود مقررات در این بازار است که برای کاربران این موتو جستجوگر ریسک‌های زیادی دارد.

بدلیل این‌که ارز‌های‌ دیجیتال و محصولات مرتبط با آن مقررات ندارند؛ ما به این نتیجه رسیدیم که در زمان حال یک ریسک بالقوه برای کاربران ما دارد که پتانسیل برای بازیگران بد [این بازار]، که رفتار‌های یغماگری و کلاهبرداری دارند ایجاد می‌کند.

ممنوعیت تبلیغات ارز‌های دیجیتال در سایت Bing آخرین اقدام محدودیت در موتور‌های جستجوگر و شبکه‌های اجتماعی است؛ البته در اواخر ژانویه‌ی امسال این اقدام از سوی فیس‌بوک صورت گرفت و گوگل در اواسط ماه مارس چنین ممنوعیت مشابهی را اعلام کرد و توئیتر پس از آن تبلیغات را ممنوع اعلام کرد.

بیشتر بخوانید:

هفته گذشته، چندین خبرگزاری گزارش دادند که فیس بوک «در جستجوی» راه‌اندازی ارزدیجیتال خود است.

پیش از این در ماه آوریل، یکی از بنیانگذاران LinkedIn به کوین‌تلگراف گفت که اخطارهای مربوط ار ارز‌های دیجیتال، به احتمال زیاد «موقت» و به دلیل عدم وجود قوانین در این بازار است.

منبع: cointelegraph

مایکروسافت هم تبلیغات ارزهای دیجیتال را ممنوع خواهد کرد