ارز دیجیتال

تحلیل ، بررسی و اخبار بازار ارزهای دیجیتال

ارز دیجیتال

تحلیل ، بررسی و اخبار بازار ارزهای دیجیتال

سودآوری بیت کوین ۷۲۰ برابر بیشتر از شرکت وارن بافت !

سهام شرکت هلدینگ برکشایر هاتاوی متعلق به وارن بافت، کارآفرین و سرمایه‌گذار مطرح آمریکایی، از زمان مدیریت او، حدود ۹۹۷.۹ هزار درصد رشد داشته است. اما اگر به طرف دیگر ماجرا نگاه کنیم، بیت کوین در طول تاریخ ده ساله‌ خود شاهد یک افزایش ۷۲۰ میلیون درصدی بوده است!

به گزارش بیت‌کوینیست، ارزش سهام شرکت چند ملیتی برکشایر هاتاوی از سال ۱۹۶۴ که مدیریت وارن بافت آغاز شد، ۹۹۷.۹ هزار درصد افزایش پیدا کرده است.

یکی از مسائلی که سبب شناخته شدن شرکت برکشایر هاتاوی شده، مدیریت آن به دست این سرمایه‌گذار مشهور بوده است. در فهرست ارائه‌شده توسط فوربز، وارن بافت، سومین فرد ثروتمند جهان معرفی شده و ارزش خالص دارایی‌های او ۸۲.۵ میلیارد دلار تخمین زده شده است.

رشد ۷۲۰ میلیون درصدی بیت کوین طی ۱۰ سال

باید گفت که تنها یک دهه از عمر بیت کوین، پرچم‌دار ارزهای دیجیتال می‌گذرد. با این حال، در طول این مدت کوتاه، قیمت این ارز دیجیتال، از اولین روز تا کنون، ۷۲۰ میلیون درصد افزایش یافته است.

سودآوری بیت کوین 720 برابر بیشتر از شرکت وارن بافت !

جالب است که بافت، مشهورترین سرمایه‌گذار حال حاضر، موضع بسیار انتقادی نسبت به بیت کوین دارد. در حقیقت، وی تاکنون چیزهای گوناگونی به بیت کوین نسبت داده است:

بیت کوین هیچ کاری نمی‌کند. تنها یک جا نشسته است. بیت کوین شبیه یک صدف دریایی است و از دید من سرمایه‌گذاری محسوب نمی‌شود. بیت کوین وسیله‌ای برای شرط‌بندی بوده و کلاه‌برداری‌های زیادی در خصوص آن صورت گرفته است. مسائل پنهان زیادی در مورد آن وجود دارد، بنابراین ضررهای زیادی در آن دیده می‌شود. بیت کوین تا کنون چیزی تولید نکرده است.

اگر این اظهارات به نظر کافی نمی‌آیند، باید گفت که او قبلا بیت کوین را یک مرگ موش تمام عیار هم خوانده است.

براساس گزاشی که بلومبرگ هفته گذشته تهیه کرد، به نظر می‌رسد که برکشایر هاتاوی ۳۴۰ میلیون دلار در یک طرح پانزی کلاهبردارانه سرمایه‌گذاری کرده است. طبق تحقیقات بازرسان فدرال، دی سی سولار (DC Solar)، شرکت مورد حمایت بافت، از سرمایه‌ سرمایه‌گذاران جدید برای پرداخت به سرمایه‌گذاران قبلی استفاده کرده است.

بنابراین، اگر این نابغه‌ صنعت سرمایه‌گذاری و مورد قبول همگان، نتوانسته کلاه‌برداری بودن این طرح را تشخیص دهد، آیا می‌توان گفت که در مورد بیت کوین نیز اشتباه کرده است؟

نادیده گرفتن قدرت بیت کوین

باید گفت که علی‌رغم حرف‌های بافت در مورد بیت کوین، این ارز دیجیتال از شرکت او بسیار بهتر عمل کرده است. شایان ذکر است که شرکت برکشایر هاتاوی، مالکیت شرکت‌های مطرحی مانند گایکو، دوراسل، لانگ اند فوستر و غیره و هم‌چنین، کنترل سهام اقلیت شرکت‌های امریکن اکسپرس، ولز فارگو و کوکا کولا را در دست دارد.

سودآوری بیت کوین 720 برابر بیشتر از شرکت وارن بافت !

با مقایسه‌ی رشد قیمت بیت کوین در طول ده سال، می‌توان دریافت که این ارز دیجیتال، صعود بیش‌تری نسبت به سهام شرکت برکشایر هاتاوی داشته است.

بیت کوین هیچ یک از این کارها را انجام نداده و حتی شرکتی با قدرت مرکزی هم محسوب نمی‌شود. بیت کوین تنها یک پروتکل غیرمتمرکز برای پول بوده و این اطمینان را می‌دهد که هیچ کس قوانین را زیر پا نخواهد گذاشت.

این ارز دیجیتال به‌نوبه‌ خود یک کلاس دارایی به شمار آمده و به کسانی که روی آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند، ۷۲۲ برابر بیشتر از برکشایر هاتاوی سود داده است و این در حالی است که بیت کوین تنها ده سال سن دارد. پس به کسانی که پیش بینی قیمت ۱ میلیون دلاری برای بیت کوین از سوی جان مک‌آفی را عجیب می‌دانند، باید گفت که به توضیحات بالا توجه کنند. شاید قیمت بیت کوین تا آخر ماه دسامبر ۲۰۲۰ به این مقدار نرسد اما قطعا می‌توان احتمالی برای آن متصور شد.

شاید وارن بافت باید در نظرش بازنگری کند و احتمالا جاستین سان می‌تواند او را وادار به این کار کند.

سودآوری بیت کوین ۷۲۰ برابر بیشتر از شرکت وارن بافت !

بزرگترین بانک کره خدمات امانتداری ارزهای دیجیتال ارائه می‌دهد

کوکمین بانک (KB Kookmin)، بزرگترین بانک کره جنوبی از لحاظ میزان دارایی، در جهت ایجاد روش و راهکاری برای نگهداری ارز دیجیتال با یک تیم استارتاپ این حوزه همکاری می‌کند. به نقل از بیت‌کوینیست (Bitcoinist) و به گزارش خبرگزاری‌های محلی در ۱۱ ژوئن (۲۱خرداد)، در حال حاضر کوکمین با شرکت کره‌ای اتم‌ریگز لب (Atomrigs Lab)، که در زمینه حفاظت از دارایی‌های دیجیتال فعالیت می‌کند، در حال همکاری است.

این حرکت نشان‌دهنده یک تغییر بزرگ در خط مشی کوکمین است. به نظر می‌رسد این بانک تاکنون موضع متفاوتی نسبت به ارزهای دیجیتال داشته و خود را درگیر مسائل مربوط به این حوزه نکرده است.

کره جنوبی با وجود عدم موفقیت در سیگنال‌های قانون‌گذاری که سبب تعدیل اشتیاق مصرف‌کنندگان شود، همچنان یکی از کشورهای فعال در زمینه ارز دیجیتال و به خصوص در حوزه‌هایی مثل خرید و فروش است.

بزرگترین بانک کره خدمات امانتداری ارزهای دیجیتال ارائه می‌دهد

لی کو ایل (Lee Koo-il)، مدیرعامل بانک کوکمین، پس از اعلام همکاری این دو شرکت در روز دوشنبه اظهار داشت:

ما امیدواریم که این دو شرکت به واسطه این قرارداد، با ایجاد خدمات مبتکرانه و نوآورانه در زمینه مدیریت دارایی دیجیتال، در کنار یکدیگر رشد کنند و به موفقیت برسند.

ما به واسطه این همکاری، اکوسیستم دیجیتال را گسترش خواهیم داد.

گزینه‌های ارز دیجیتال و بلاک چین در رادار

خروجی دقیق این برنامه مشترک توسعه با اتم‌‌ریگز کاملا مشخص نیست، اما شامل طیف گسترده‌ای از فناوری‌های مرتبط با ذخیره‌سازی ارز دیجیتال و بلاک چین است.

بر اساس گزارش بیزینس کوریا (Business Korea)، این دو شرکت به طور مشترک بر روی فناوری حفاظت و نگهداری ارز دیجیتال و روش‌های کاربردی قرارداد هوشمند مطالعه خواهند کرد.

آن‌ها همچنین تصمیم گرفتند تا فرصت‌های تجاری جدید در زمینه دارایی‌های دیجیتال را مورد بررسی قرار دهند.

این نشریه در ادامه نوشت که این شرکت، خدمات مدیریت دارایی دیجیتال را که با فناوری اتم‌ریگز لب و زیرساخت کنترل داخلی و فناوری‌های حفاظت اطلاعات کوکمین ترکیب شده است را توسعه خواهد داد.

علاوه بر این، این دو شرکت برای ایجاد اکوسیستم برای ارتباط بین بلاک چین و حوزه مالی با یکدیگر به توافق رسیده‌اند.

بزرگترین شرکت بیمه، نگهداری ارز دیجیتال را بیمه می‌کند

سال گذشته، کوکمین توسط سیستم قانون‌گذاری و نظارتی کره جنوبی به خاطر روش‌های ضعیف مبارزه با پولشویی خود در رابطه با معاملات ناشی از ارزهای دیجیتال، تحت فشار و مورد حمله قرار گرفته بود.

در سراسر جهان، بانک‌ها در حال ارئه خدمات نگهداری ارز دیجیتال هستند و به نظر می‌رسد که به یک روند رو به افزایش تبدیل شده است.

بزرگترین بانک کره خدمات امانتداری ارزهای دیجیتال ارائه می‌دهد

تاکنون تلاش‌هایی به اشکال مختلف صورت گرفته است، مانند کیف پول ارز دیجیتال درون سازمانی شرکت خدمات مالی و بانکداری هلندی ABN Amro، که در آن قید شده بانک کلیدهای خصوصی سرمایه‌گذاران را نگهداری می‌کند.

در هفته جاری، متاکو (Metaco)، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های بیمه دنیا اعلام کرد که در حال حاضر به واسطه قراردادی که با شرکت بیمه بریتانیایی ای‌اوان (Aon) منعقد کرده، خدمات بیمه نگهداری ارز دیجیتال ارائه می‌کند.

آدرین ترکانی (Adrien Treccani)، مدیرعامل و موسس متاکو، در یک خبر رسمی منتشر شده اظهار داشت:

بیمه یکی از الزامات اساسی برای مشتریان بانکی است و متاکو مشتاق است که از طریق این کارگزار پیشرو، بتواند خدمات بیمه ارز دیجیتال را برای مشتریانش ارائه و تسهیل کند.

انتظار می‌رود که در سال پیش‌رو، سرمایه‌گذاری نهادی در بیت‌کوین و دیگر ارزهای دیجیتال یکی از بزرگترین اتفاقات دنیای کریپتو باشد.

در ماه می، نتیجه یک نظرسنجی از سوی شرکت سرمایه‌گذاری و مدیریت دارایی فیدلیتی (Fidelity)، نشان داد که بیش از نیمی از سرمایه‌گذاران، ارزهای دیجیتال را به عنوان بخش ارزشمندی از سبد دارایی (پورتفولیو) خود مورد توجه قرار دادند.

بزرگترین بانک کره خدمات امانتداری ارزهای دیجیتال ارائه می‌دهد

قوانین جدید FATF برای ارزهای دیجیتال اعلام شد!

به گفته‌ سخنگوی گروه ویژه اقدام مالی (FATF) در روز ۲۱ ژوئن (۳۱ خرداد)، قوانین جدیدی برای نظارت بر مشاغل حوزه‌ی دارایی‌های دیجیتال، به کشورهای عضو این گروه اعلام خواهد شد. طبق این بیانیه، این قوانین بر طیف وسیعی از مشاغل مرتبط با ارزهای دیجیتال و توکن‌ها، از جمله صرافی‌ها، ارائه‌دهندگان خدمات امانت‌داری و صندوق‌های پوششی، اعمال خواهد شد. 

به گزارش کوین تلگراف، گروه ویژه اقدام مالی (FATF)، یک سازمان بین دولتی بوده که از سوی گروه هفت (وزیران اقتصاد هفت کشور صنعتی) با هدف اجرای اقدامات قانونی، نظارتی و عملیاتی برای مبارزه با پول‌شویی راه‌اندازی شده است. این گروه مجموعه‌ای از پیشنهاداتی که با نام استانداردهای بین‌المللی شناخته می‌شوند را برای مبارزه با پول‌شویی و تأمین هزینه‌ی فعالیت‌های غیرقانونی ارائه می‌دهد.

طبق گزارش‌های به دست آمده، حدود ۲۰۰ کشور در سراسر جهان، از جمله ایالات متحده‌ی آمریکا، این پیشنهادات را اجرا می‌کنند. گفته می‌شود که طبق این دستورات، شرکت‌های مطرح سراسر دنیا، از جمله صرافی‌های بزرگ (مانند کوین بیس) و شرکت‌های مدیریت سرمایه (مانند فیدلیتی)، موظف‌اند که اطلاعات تراکنش‌هایی که ارزش آن‌ها بیش از هزار دلار و یا یورو است را فراهم کنند.

قوانین جدید FATF برای ارزهای دیجیتال اعلام شد!

هدف اجلاس گروه ویژه اقدام مالی، اجرای اقدامات قانونی، نظارتی و عملیاتی برای مبارزه با پول‌شویی است

این شرکت‌ها همچنین باید اطلاعات گیرندگان این تراکنش‌ها را ارائه داده و به همراه اطلاعات هر تراکنش، در اختیار شرکت ارائه‌دهنده‌ی خدمات به فرد گیرنده، بگذارند.

قوانین گفته‌شده به طور قابل ملاحضه‌ای تحت تأثیر تفسیر قانون‌گذاران کشورهای مختلف خواهند بود. برخی از صنایع فعال در حوزه‌ی ارزهای دیجیتال در خصوص لزوم بازسازی فناوری بلاک چین و یا ساخت یک سیستم موازی پیچیده بین صرافی‌ها، اظهار نگرانی کردند. آن‌ها معتقدند که با انجام این کار، شرایط مورد نیاز برای اجرای قوانین جدید فراهم خواهد شد.

در عین حال، برخی دیگر، نگران افزایش مالیات برای مطابقت با قوانین جدید و تحمیل آن به مشاغل صنعتی هستند. جف هوروویتز (Jeff Horowitz)، مدیر ارشد نظارت بر قوانین صرافی کوین بیس، اظهار داشت:

اعمال مقررات بانکی بر این صنعت سبب می‌شود تا افراد بیشتری به انجام تراکنش‌های فرد به فرد (person-to-person) روی بیاورند. این موضوع موجب کمتر شدن شفافیت در اجرای قوانین خواهد شد.

جسی اسپیرو (Jesse Spiro) از شرکت بلاک چینی چینالسیس، نظر متفاوتی در این خصوص دارد. به اعتقاد او، پیشنهادات گروه ویژه اقدام ملی برای صنعت ارزهای دیجیتال ضروری هستند. بنا بر گزارشات اخیر، اداره مبارزه با مواد مخدر ایالات متحده، دستورالعمل‌های جدیدی را برای نهادهایی که بر اساس قانون رازداری بانکی فعالیت می‌کنند، صادر کرده است.

قوانین جدید FATF برای ارزهای دیجیتال اعلام شد!

خودکشی معامله‌گر چینی پس از باختن ۲۰۰۰ بیت کوین در معاملات مارجین !

روز ۵ ژوئن ۲۰۱۹، هویی یی (Hui Yi)، مدیرعامل و بنیان‌گذار شرکت تحلیل داده‌ی BTE.TOP، پس از باختن ۲ هزار بیت کوین (حدود ۱۴ میلیون دلار) از دارایی‌های سرمایه‌گذاران این شرکت، دست به خودکشی زد. گفته می‌شود وی پس از انجام معامله‌ی مارجین با اهرم ۱۰۰، تمامی بیت کوین‌هایش را از دست داده است.

به گزارش zycrypto، شریک سابق این شخص، خبر خودکشی او را روز ۱۰ ژوئن ۲۰۱۹ اعلام کرده است.

معامله مارجین با اهرم ۱۰۰ که در جهت کاهش قیمت (Short) بسته شده، به این معناست که در صورت افزایش ۱ درصدی قیمت بیت کوین، فرد کل دارایی‌های خود را از دست می‌دهد. این فرد ۴۲ ساله، پیش از مرگ، در گروهی در برنامه‌ی وی چت گفته بود که قیمت بیت کوین در طول یک ساعت ریزش خواهد کرد و بدین ترتیب، کف قیمت روزانه را ۷ هزار دلار پیش‌بینی کرده بود.

با این حال، به نظر می‌رسد که بخت با او یار نبود و روند قیمت این ارز دیجیتال در آن روز، برخلاف پیش‌بینی او پیش رفته و افزایش یافت. خبر خودکشی این فرد که برای دنیای ارزهای دیجیتال شوکه کننده بوده، در حالی بوده که برخی متعجب‌اند که چرا وی از اهرم ۱۰۰ استفاده کرده است. در این میان، برخی نیز این خبر را باور ندارند. به اعتقاد آنان، وی قطعاً با ارزهای دیجیتال مشتریان خود فرار کرده است، چرا که با انتشار این خبر به توضیح و ارائه دلایل بسیار کمتری احتیاج پیدا می‌کرد.

خودکشی معامله‌گر چینی پس از باختن 2000 بیت کوین در معاملات مارجین !

در معاملات مارجین، اگر قیمت بیت کوین یک درصد هم افزایش پیدا کند، فرد، کل دارایی‌های خود را از دست خواهد داد.

شرکت BTE.TOP، از حدود یک ماه پیش تعطیل بوده و نحوه‌ی بازپرداخت دارایی‌های مشتریان آن همچنان نامشخص است. گفته می‌شود که خانواده‌ی هیو یی هنوز آگهی فوت او را چاپ نکرده‌اند و همین موضوع، سؤالات زیادی را در ذهن مردم ایجاد کرده است.

بنا بر اطلاعات به دست آمده، هیو یی پیش از این، محقق ارشد مرکز تحقیقات آی‌بی‌ام چاینا (IBM China)، شرکت تابعه‌ی آی‌بی‌ام، بوده و در سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۸ نیز مدیریت ارشد محصولات شرکت مایکروسافترا بر عهده داشته است.

او در طول سال‌های فعالیت خود در این شرکت‌ها، با کسب تجربه به معامله‌گر موفقی تبدیل شده بود. وی به دلیل پیش‌بینی‌های دقیق در خصوص بازار ارزهای دیجیتال، دنبال‌کنندگان زیادی داشت.

طبق اخبار به دست آمده، سافت بنک چاینا ونچر کپیتال (SBCVC)، شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر، در شرکت BTE.Top سرمایه‌گذاری کرده است. BTE.Top، اولین پروژه‌ی بلاک چینی کشور چین و تحت حمایت SBCVC بوده است. این در حالی است که مقامات SBCVC این خبر را تکذیب کرده و اعلام کردند که در گذشته به انجام این سرمایه‌گذاری علاقه داشتند اما در پایان سال ۲۰۱۸ نظرشان را تغییر دادند.

این خبر را می‌توان مشابه خبر صرافی کانادایی کوادریگا سی ایکس (QuadrigaCX) دانست. صرافی کوادریگا سی ایکس اعلام کرد که به دلیل مرگ جرالد کوتن (Gerald Cotten)، بنیان‌گذار این صرافی، نمی‌توانند به ۱۹۰ میلیون دلار دارایی‌های مشتریان دسترسی پیدا کند. چندین ماه بعد، تحقیقات مقامات شرکت ارنست اند یانگ که از سوی دادگاه کانادا برای رسیدگی به پرونده منصوب شده بودند، نشان داد که علی‌رغم ادعای این صرافی مبنی بر محافظت از دارایی‌های مشتریان، هیچ پولی در کیف پول آن موجود نبوده است.

معاملات مارجین، شیوه‌ای از خریدوفروش است که ریسک بسیاری متوجه معامله‌گر است که در صورت عدم آشنایی با آن به نابود شدن سرمایه منجر می‌شود. پیش از این نیز کاربران زیادی با ورود به صرافی‌هایی که معاملات مارجین را انجام می‌دهند، تمام سرمایه‌شان را از دست داده بودند.

خودکشی معامله‌گر چینی پس از باختن ۲۰۰۰ بیت کوین در معاملات مارجین !

شاخص کلیدی بیت کوین به حالت صعودی تغییر وضعیت می‌دهد

یکی از شاخص‌های کلیدی بیت کوین پس از گذشت حدود چهار سال در حال تغییر وضعیت به حالت صعودی است.

شاخص میانگین متحرک در ۵۰ کندل گذشته (MA50) به زودی از MA100 در تایم‌فریم ۳ روزه عبور خواهد کرد تا دومین «تقاطع صعودی» بیت کوین از اکتبر ۲۰۱۵ تاکنون را رقم بزند.

به نقل از کوین‌دسک، براساس علم تحلیل تکنیکال تقاطع صعودی (bullish crossover) شاخص قدرتمندی است که وضعیت صعودی یک بازار را نشان می‌دهد. اما در واقعیت هر دو تقاطع نزولی و صعودی نسبت به حرکات قیمتی تاخیر دارند؛ چرا که میانگین‌های متحرک براساس داده‌های قیمتی شکل می‌گیرند.

با تمامی این اوصاف این تقاطع نیازمند توجه ویژه‌ای است؛ زیرا آخرین باری که این اتفاق برای بیت کوین رخ داد، شاهد یک بازار صعودی ۲ الی ۳ ساله از آن بودیم.

تایم‌فریم ۳ روزه (سال ۲۰۱۵)

شاخص کلیدی بیت کوین به حالت صعودی تغییر وضعیت می‌دهد

بازار نزولی بیت کوین در ژانویه ۲۰۱۵، و پس از زمانی که به قیمت حدودی ۱۵۰ دلار رسید قدرت خود را از دست داد. در ۹ ماه بعدی بیت کوین محدوده نوسانی ۳۰۰ – ۲۰۰ دلار را حفظ کرد تا خود را برای یک تغییر روند نزولی به صعودی آماده کند. نشانه‌های معتبر این تغییر حالت در ۲۸ اکتبر همان سال اتفاق افتاد که بیت کوین از سقف ایجاد شده در محدوده نوسانی عبور کرد.

قابل توجه است که حدودا در آن زمان، یک تقاطع صعودی در ۱۶ اکتبر بر روی نمودار ۳ روزه بیت کوین شکل گرفت.

پس از آن این ارز دیجیتال، افزایش قیمت خود را آغاز کرد و در دو سال بعدی مشغول ثبت سقف‌ها و کف‌های بالاتر شد تا اینکه در دسامبر ۲۰۱۷ به قیمت تاریخی ۲۰,۰۰۰ رسید.

نکته مهمتر اینکه کف قیمت ۲۲۰ دلار پس از وقوع تقاطع صعودی دیگر در آینده قیمت بیت کوین هرگز مشاهده نشد.

تایم‌فریم ۳ روزه (سال ۲۰۱۹)

شاخص کلیدی بیت کوین به حالت صعودی تغییر وضعیت می‌دهد

شاخص MA50 به زودی MA100 را در جهت رو به بالا خواهد شکست و بر روی آن تثبیت خواهد شد.

اما به نظر نمی‌رسد که بیت کوین روند صعودی تند و تیزی همانند آنچه در ۶ ماه گذشته تجربه کرد، بار دیگر شاهد باشد.

شاخص RSI به آرامی خود را از منطقه اشباع خرید بیرون کشیده و می‌تواند بار دیگر خود را برای ورود به محدوده بیش از حد فروخته شده آماده کند. از طرف دیگر شاخص RSI با خط روندی تماس داشته که از ماه دسامبر تاکنون نقش حمایت را برایش ایفا کرده است. پس از این نظر احتمال یک افزایش قیمت موقتی در آینده نزدیک بیشتر خواهد بود.

شایان ذکر است که وضعیت سال جاری با ۲۰۱۵ یک تفاوت اساسی دارد که به حرکت ۹ ماهه بیت کوین در محدوده نوسان ۱۰۰ دلاری برمی‌گردد. همین نیز یکی از دلایل اصلی صاف شدن میانگین‌های متحرک در سال ۲۰۱۵ بوده است.

همچنین قیمت بیت کوین در آن زمان نسبت به کف خود، حدود ۶۷ درصد افزایش یافت و RSI نیز زمانی که تقاطع صعودی اتفاق افتاد، در محدوده بالای ۵۰ قرار داشت. به طور خلاصه، بیت کوین در آن زمان پس از گرفتن تایید از سوی تقاطع صعودی، برای رشد قیمت فضای کافی داشت.

در زمان نگارش این مطلب بیت کوین در حدود ۸۲۶۲ دلار در حال خرید و فروش است و در ۲۴ ساعت اخیر ۱.۷ درصد رشد داشته است.

نمودار ۴ ساعته

شاخص کلیدی بیت کوین به حالت صعودی تغییر وضعیت می‌دهد

بیت کوین بر روی محدوده ۸۱۰۰ دلار تثبیت شده و شکست هر دو کانال افقی و نزولی قیمت را با موفقیت انجام داده است.

به نظر می‌رسد با بسته شدن کندل ۴ ساعته بر روی MA100، بیت کوین فضای کافی برای رشد تا قیمت ۸۴۰۰ دلار را داشته باشد.

شاخص کلیدی بیت کوین به حالت صعودی تغییر وضعیت می‌دهد