ارز دیجیتال

تحلیل ، بررسی و اخبار بازار ارزهای دیجیتال

ارز دیجیتال

تحلیل ، بررسی و اخبار بازار ارزهای دیجیتال

پیشنهاد ایجاد صندوق مشترک ارز دیجیتال بین ایران و هند مطرح شد

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری: «با توجه به مشکلاتی که آمریکا به‌وجود آورده است، می‌توان برای توسعه گردشگری بین ایران و هند صندوق مشترک ارز دیجیتال ایجاد کرد، همچنین با توجه به صدور ویزای الکترونیکی، گردشگران هندی می‌توانند با ورود به ایران در فرودگاه ویزا دریافت کنند.»

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، علی‌اصغر مونسان معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری امروز سه‌شنبه ۲ مرداد ۹۷ در دیدار با سائوراب کومار سفیر هند در ایران گفت:

فرهنگ در دنیای پرآشوب امروز نزدیک‌کننده قلب‌ها و ملت‌ها به یکدیگر است.

مونسان با بیان اینکه فرهنگ حلقه‌های اتصال ملت‌ها را به هم محکم می‌کند، افزود:

صدها سال است که روابط تاریخی بین ایران و هند برقرار است و این آمادگی وجود دارد که تفاهم‌نامه فرهنگی بین دو دولت عملیاتی شود تا زمینه توسعه روابط فرهنگی فراهم آید.

معاون رئیس‌جمهوری اضافه کرد:

با توجه به روابط خوب دو کشور در حوزه اقتصاد، سیاست و فرهنگ، تبادل گردشگران میان هند و ایران کم است، دو ملت روابط تاریخی خوبی با هم دارند و این قابلیت وجود دارد که تبادل گردشگر نیز بین ایران و هند افزایش پیدا کند.

پیشنهاد ایجاد صندوق مشترک ارز دیجیتال بین ایران و هند مطرح شد

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تصریح کرد:

با توجه به مشکلاتی که آمریکا به وجود آورده است، می‌توان برای توسعه گردشگری بین ایران و هند صندوق مشترک ارز دیجیتال ایجاد کرد، همچنین با توجه به صدور ویزای الکترونیکی، گردشگران هندی می‌توانند با ورود به ایران در فرودگاه ویزا دریافت کنند.

او ادامه داد:

زمینه‌های افزایش همکاری بین دو کشور ایران و هند در حوزه گردشگری وجود دارد، سازمان میراث‌ فرهنگی آمادگی دارد تا مشکلات و موانع موجود در مسیر این همکاری را با کمک مسئولان کشور هند بررسی و مرتفع کند، با معرفی نمایندگانی از سوی دو کشور باید این موضوعات پیگیری شود.

مونسان با معرفی معاون صنایع‌ دستی به‌عنوان نماینده سازمان برای بررسی راهکارهای افزایش همکاری‌ها در سه حوزه میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، گفت:

از مسئولان کشور هند دعوت می‌کنیم تا از شهر همدان که به‌عنوان پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی در سال ۲۰۱۸ معرفی شده است بازدید کنند و در همایشی که در ماه آگوست به همین مناسبت توسط سازمان جهانی گردشگری در همدان برگزار خواهد شد، حضور داشته باشند.

همچنین در این دیدار سائوراب کومار سفیر هند در ایران گفت:

افزایش ارتباطت فرهنگی بین دو کشور از جمله مهم‌ترین ماموریت‌هایی است که در ایران دنبال می‌کنم، ارتباطات مثبت و سازنده و سفرهای متقابل مسئولان ارشد کشورها، نشان می‌دهد اراده‌ای قوی برای افزایش ارتباط بین ایران و هند وجود دارد.

پیشنهاد ایجاد صندوق مشترک ارز دیجیتال بین ایران و هند مطرح شد

سائوراب کومار

او تصریح کرد:

تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان میراث‌فرهنگی و شورای روابط فرهنگی هند وجود دارد و ما خوستار عملیاتی شدن مفاد این تفاهم‌نامه هستیم.

سفیر هند در ایران ادامه داد:

فستیوال هند که به معرفی آیین و فرهنگ این کشور اختصاص دارد در ماه آگوست در ایران برگزار خواهد شد و امیدواریم این جشنواره در افزایش ارتباط فرهنگی دو کشور موثر و مفید باشد.

او همچنین با اشاره به رویداد «همدان۲۰۱۸» گفت:

همدان یکی از شهرهای مهم تاریخی جهان است و بی‌شک نمایندگانی از کشور هند در مراسم مربوط به این رویداد بزرگ شرکت خواهند کرد.

پیشنهاد ایجاد صندوق مشترک ارز دیجیتال بین ایران و هند مطرح شد

سائوراب کومار اضافه کرد:

خوشبختانه با فراهم آمدن زمینه صدور ویزای الکترونیک، تعداد گردشگران ورودی از هند به ایران افزایش یافته است و امیدواریم با تسهیلاتی که در نظر گرفته می‌شود در آینده تبادل گردشگر بین دو کشور بیش از پیش افزایش داشته باشد.

سفیر هند در ایران همچنین به موضوع خروج آمریکا از برجام اشاره کرد و گفت:

ایران یکی از بزرگ‌ترین تامین‌کنندگان نفت هند است، با توجه به تحریم‌هایی که با تازگی اعمال شده است و نیاز کشور هند به نفت، مسئولان هندی در حال مذاکره و بررسی برای پیاده سازی مکانیسم‌های بانکی هستند تا با وجود این شرایط مبادلات اقتصادی بین دو کشور برقرار باشد.

پیشنهاد ایجاد صندوق مشترک ارز دیجیتال بین ایران و هند مطرح شد

او اظهار کرد:

همچنین هند از سه کشور دیگر اروپایی که عضو برجام هستند درخواست کرده است تا بسته پیشنهادی خود را به زودی آماده و اجرایی کنند، هند آماده همکاری با ایران برای عبور از این شرایط است و ما امیدواریم روابط بین دو کشور حفظ و ارتقا پیدا کند.

سائوراب کومار در پایان به چند برنامه فرهنگی هند اشاره کرد و گفت:

برنامه تبادل فرهنگی در مورد زبان سانسکریت با حضور اندیشمندان و صاحب‌نظران ایرانی و هندی این حوزه در کشور ایران برگزار خواهد شد، همچنین صدوپنجاهمین سالگرد مهاتما گاندی نیز هم‌زمان با هند در سایر کشورها از جمله ایران نیز برگزار خواهد شد.

سفیر هند در ایران افزود:

سفر دو بانوی خلبان هندی با یک هواپیمای تک موتوره به سراسر دنیا نیز از دیگر برنامه‌های فرهنگی است، این دو گردشگر در شهرهای بندرعباس، رفسنجان، اصفهان، تبریز و کرج نیز توقف خواهند داشت.

پیشنهاد ایجاد صندوق مشترک ارز دیجیتال بین ایران و هند مطرح شد

دلایل رشد قیمت شدید بیت کوین در چند روز گذشته چیست؟

بیت کوین امروز توانست به قیمت ۸,۴۵۰ دلار برسد و اکنون که در حال نگارش این خبر هستیم، هر واحد بیت کوین با قیمت حدود ۸,۲۰۰ دلار معامله می‌شود.

با اینکه بیت کوین فاصله زیادی با بالاترین قیمت تاریخش یعنی ۲۰,۰۰۰ دلار دارد، اما نظر به روند بازار در سال ۲۰۱۸ که بیشتر نزولی بود، چند روز اخیر برای علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال بسیار شیرین دنبال شد.

علت این جهش قیمت بزرگ چه بود؟

اتفاقات زیادی می‌تواند در پشت پرده بازار رخ‌ داده باشد که ما از آن بی‌اطلاع باشیم اما در ظاهر رخدادهای زیر باعث افزایش قیمت شدید بیت کوین در چند روز گذشته شده اند.

علاقه شرکت بلک‌راک به بیت کوین

دلایل رشد قیمت شدید بیت کوین در چند روز گذشته چیست؟

حرکت صعودی بیت کوین با خبری از شرکت بلک‌راک آغاز شد. بلک‌راک، بزرگترین شرکت مدیریت دارایی جهان، که حدود ۶٫۳ تریلیون دلار سرمایه را تحت مدیریت خود دارد اعلام کرد که در حال تحقیقات مثبت بر روی بیت کوین و ارزهای دیجیتال است.

بلک‌راک کارگروهی را برای بررسی روش‌های استفاده از مزایای بلاک چین و ارزهای دیجیتال و همچنین نظارت بر رقبایی که در این فضا فعالیت دارند، ایجاد کرده است.

ETF بیت کوین

دلایل رشد قیمت شدید بیت کوین در چند روز گذشته چیست؟

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا (SEC) به عنوان تنظیم کننده اصلی وال استریت، که قبلا دوبار صندوق‌های معامله در بورس یا همان ETF را برای بیت کوین رد کرده بود،اعلام کرد که تا سپتامبر ۲۰۱۸ دوباره در این مورد تصمیم گیری‌ خواهد کرد.

صندوق‌های قابل معامله در بورس ارزهای دیجیتال احتمالا موجب شکل گیری دوره تازه ای از سرمایه‌گذاریبر روی ارزهای دیجیتال خواهند شد و تا حد چشمگیری از ریسک سرمایه‌گذاران نهادی و بزرگ کم خواهند کرد.

همین خبر یکی از دلایل اصلی اوج گرفتن پادشاه ارزهای دیجیتال در چند روز اخیر بود.

خبر بدی نیست

دلایل رشد قیمت شدید بیت کوین در چند روز گذشته چیست؟

بسیاری از تحلیل‌گران معتقدند که در چند روز اخیر اخبار مثبت زیادی در مورد فضای ارزهای دیجیتال منتشر شد و این در حالی است که در این چند روز شاهد اخبار منفی نبودیم.

اخبار مثبت زیادی از صرافی کوین بیس، کاهش فشار فیس‌بوک و گوگل در مورد تبلیغات ارزهای دیجیتال و همچنین نشست امیدوار کننده کشورهای گروه۲۰ هم مکملی برای این روزهای زیبا بود.

دلایل رشد قیمت شدید بیت کوین در چند روز گذشته چیست؟

چند درصد از ICOها کلاهبرداری هستند؟

با یکه‌تازی ارزهای دیجیتال در دسامبر ۲۰۱۷، دنیای ارزهای دیجیتال به طرز بی‌سابقه‌ای سروصدا کرد و منجر به اتفاقاتی نظیر کلاهبرداری ICOها شد.

انفجار ارزهای دیجیتال، منجر به راه‌اندازی ICOهای بزرگ و معتبری نظیر ایاس و تلگرام با سرمایه‌های عظیم شد، بطوریکه تا به این جای سال ۲۰۱۸ مقدار سرمایه جمع آوری شده از ICOها حدود ۶ برابر با ارزش دلاری آن در مقایسه با سال پیش بوده است. با وجود این تعداد ICOهایی که یک محصول واقعی ارائه نمی‌دهند نیز به طور قابل ملاحظه‌ای بالاست و سرعت شکست بسیاری از ارزهای دیجیتال باورنکردنی است. این رقم به اندازه‌ای بالاست که قانون‌گذاری‌های انجام شده و ممنوعیت ICOها هم به نظر نتیجه‌ای در پاکسازی ارزهای دروغین از بازار نداشتند. این قضیه برای آلت‌کوین‌های جدید که معرفی می‌شوند نیز صدق کرده و سرعت شکست‌خوردن آن‌ها از چیزی که از یک استارت‌آپ قانونی انتظار دارید، بیشتر است.

چند درصد از ICOها کلاهبرداری هستند؟

۱- اگر ۴۶ درصد ICOهای سال ۲۰۱۷ در حال حاضر مرده تلقی شوند، در مورد رقم کلاهبرداری‌ها چه حدسی می‌توان زد؟

۲- بیت کوین حداقل ۷۰ درصد ارزش بیشترین قیمتی که ثبت کرد را از دست داده است و به تبع این سقوط بسیاری از آلت‌کوین‌ها بی‌ارزش شده‌اند.

۳- برای بسیاری از آلت‌کوین‌ها به دلیل تمرکز خاصی که بر روی یک صنعت یا یک سرویس به خصوص دارند جای شک و شبهه است که بتوانند بر آن تاثیرگذار باشند.

تحقیق جدیدی نشان می‌دهد ۸۰ درصد ICOهای برگزار شده در سال ۲۰۱۷ کلاهبرداری بوده‌اند.

چند درصد از ICOها کلاهبرداری هستند؟

هنگامی که رسانه‌های اقتصادی از ریسک بالای سرمایه‌گذاری در ICOها خبر می‌دهند، برخی مطالعات نشان می‌دهد که میزان کلاهبرداری و تقلبی بودن ICOها شاید از چیزی که فکر می‌کنیم بیشتر باشد.

با توجه به ICO شرکت مشاوره‌ای گروه Statis بیش از ۸۰ درصد ICOهای برگزار شده در سال ۲۰۱۷ تقلبی بوده است.

در سال ۲۰۱۳، تنها ۱۴ ارز دیجیتال در بازار وجود داشت که بیشتر آن‌ها همانند بیت کوین بودند و کاربرد مشابهی داشتند. ولی هم اکنون بالغ بر ۱,۵۰۰ ارز دیجیتال بر بستر شبکه‌های دیگر ساخته شده است.

می‌دانیم نیمی از ارزهای دیجیتال که ساخته شده‌اند عملا دیگر ارزشی نداشته و مرده‌اند. تعداد این ارزها بیش از ۸۶۸ عدد است که هر هفته به طرز سریعی رشد می‌کند. این آمار برای کسانی که به نوعی در ICOها موفق بوده‌اند و یا معتقدند که استارت‌آپ‌های بلاک چینی در حال تغییر دنیا هستند، وحشتناک است.

در سمت دیگر، آلت‌ کوین‌هایی که سریع رشد می‌کنند و به نظر می‌رسد ارزش بیشتری دارند، اغلب بر اساس قراردادهای هوشمند هستند که پتانسیل عظیمی برای جذب سرمایه‌گذاران، ساخت جوامع، پیاده‌سازی غیرمتمرکزسازی و جذب روزانه توسعه‌دهندگان فعال و مشتاق برای مشارکت دارند. اما جایگاه استفاده از آلت‌کوین‌ها در بلندمدت جالب به نظر نمی‌رسد. منظور از بلندمدت هنگامی است که بسیاری از ICOها پیش فروش توکن خود را بر بستر پلتفرم‌های اتریوم یا ویوز (Waves) انجام داده‌اند و فضای اشباعی به وجود آمده است.

چند درصد از ICOها کلاهبرداری هستند؟

مطالعه Statis مرگ ارزهای دیجیتال را اینگونه تعبیر کرده است که «در هیچ صرافی برای معامله موجود نباشد» و یا «کد گیت هاب آن برای بیش از ۳ ماه بروز نشود». با این حال چیزی که در بسیاری از پروژه‌ها می‌بینیم، دزدی ایده‌ با چاشنی مهندسی اجتماعی است که باعث پیروز شدن این افراد در پامپ و دامپ‌های برنامه ریزی شده و سواستفاده از سرمایه‌گذاران جوان می‌شود.

تنها ICOها نیستند که قانون‌گذاری درباره آن‌ها باید اجرا شود، بلکه مردم نیز باید در این مورد آگاه شوند.بلاک چین به یک کلمه کلیدی تبدیل شده که مدتی است در دنیای تجارت شنیده می‌شود و هنوز هم تعدادی از شرکت‌ها در حال ثبت اختراع در این زمینه هستند (مانند علی‌بابا، مستر کارت، پی‌پل و …)

جا افتادن بلاک چین یک پروسه‌ تدریجی است که شاید سال‌ها و حتی دهه‌ها طول بکشد. با ظهور کامپیوترهای کوانتومی ممکن است که حباب بلاک چین کلمه‌ی بی‌استفاده‌ای بشود. تنها کاری که هم اکنون باید انجام دهیم این است که پروژه‌های ICO را زود باور نکنیم.

پلتفرم برنامه‌های غیرمتمرکز اعم از شاردینگ اتریوم، پلاسما، کسپر و یا پلتفرم‌های جدیدتر نظیر کاردانو،نئو، ایاس و دفنیتی مقیاس‌پذیری خوبی را نشان می‌دهند، اما حباب ICOها نشان از نتایج قابل تاملی دارد که می‌تواند بیشتر از چیزی که فکرش را می‌کنید منجر به ممنوعیت ارزهای دیجیتال بشود. در سال ۲۰۱۸ ما تاکنون ۲ میلیارد دلار سرمایه تنها از دزدی‌ها و کلاهبرداری‌های از دست داده‌ایم.

چند درصد از ICOها کلاهبرداری هستند؟

همچنین این تحقیق نشان می‌دهد که بیش از ۷۰ درصد سرمایه جمع شده برای هر ICO برای پروژه‌های باکیفیت‌تر صرف می‌شود و بقیه آن اساسا هدر می‌رود. این مقدار بسیار زیادی برای کاهش هزینه‌های استارت‌آپ بلاک چینی است. پیاده‌سازی ناقص پروتکل غیرمتمرکزسازی بیت کوین (به دلیل انرژی زیادی که می‌گیرد) و اتریوم (تقلب ICOها) شاید مانع از رشد ارزهای دیجیتال و پروژه‌های این حوزه در آینده بشود. اما هنوز هم می‌گویم که احتمالا بهترین‌ پلتفرم‌های برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) برنده این بازی خواهند بود.

منبع: medium

چند درصد از ICOها کلاهبرداری هستند؟

هتل‌های ایرانی برای دور زدن تحریم‌ها بیت کوین را می‌پذیرند !

در حالی که تحریم‌های ایالات متحده بر روسیه و ایران افزایش پیدا کرده است، برخی از سیستم‌های رزرو هتل برای در امان ماندن از تحریم‌ها به عنوان روش پرداخت از ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند.

ایالات متحده موضع سختگیرانه‌ای را در برابر ایران داشته است و روش پرداختی ارز‌های دیجیتال می‌تواند ناجی ایرانی‌ها در دور زدن تحریم و خدمات توریستی باشد.

سیستم‌های رزرو هتل در ایران ارزهای‌ دیجیتال را قبول می‌کنند

هتل‌های ایرانی برای دور زدن تحریم‌ها بیت کوین را می‌پذیرند !

برخی از پورتال‌های آنلاین رزرو هتل در ایران، اکنون ارز‌های دیجیتال را به عنوان روش پرداخت می‌پذیرند تا تحریم‌های تحمیل شده‌ی ایالات متحده‌ی آمریکا را دور بزند. بنیان‌گذار و رئیس انجمن بیت‌ کوین هنگ گنگ، لئوناردو ویس در توییت و مصاحبه‌ای این خبر را تائید کرد. ویس اظهار داشت که پورتال رزرو هتل ایرانی کاربران خود را ترغیب به پرداخت با ارز‌هایی همچون بیت‌‌ کوین، اتریوم و بیت‌ کوین کش می‌کند.

هتل‌های ایرانی برای دور زدن تحریم‌ها بیت کوین را می‌پذیرند !

تحریم‌ها بر اقتصاد مردم ایران اثر گذاشته است؛ همچنین ویس درباره‌ی افزایش پذیرش ارزدیجیتال توسط مردم برای دور زدن تحریم‌‌ها گفت:

اشتباه اصلی ما این است که به دنبال پذیرش ارز‌ها دیجیتال توسط کاربران ممتاز در سیستم مالی مدرن هستیم. اکثر ما کارت‌های اعتباری داریم که توسط شرکت‌های معتبر جهان پذیرفته می‌شود. ما می‌توانیم هر وقت و هر کجا بخواهیم درآمد خود را از طریق خودپرداز‌های مختلف نقد کنیم یا حقوقمان را به حساب بانکی‌مان بریزیم.

ویس معتقد است که مناطقی از جهان که ساختار اقتصادی ضعیفی دارند و استفاده‌ی آن‌ها از سیستم مالی جهانی ممنوع شده است می‌توانند از بیت‌ کوین استفاده کنند.

ممکن است بیت‌ کوین توسط بعضی‌ها که کارت‌های اعتباری بین‌المللی در اختیار آن‌هاست پذیرفته نشود؛ اما برای افرادی که نمی‌توانند از این موارد استفاده کنند، مطلوب است.

آیا دولت ایران از ارز‌های دیجیتال استفاده می‌کند؟

هتل‌های ایرانی برای دور زدن تحریم‌ها بیت کوین را می‌پذیرند !

وقتی هتل‌ها برای دور زدن تحریم‌ها از ارزهای دیجیتال استفاده می‌کند آیا دولت ایران هم به فکر چنین استفاده‌ای است؟

در پی تحریم‌های ایالات متحده‌ی آمریکا، دولت ایران به طور جدی به فکر استفاده از ارز‌های دیجیتال برای دور زدن تحریم‌هایی است که پرداخت‌های بین‌المللی را تاثیر قرار می‌دهند.

محمدرضا پورابراهیم، ​​رئیس کمیته‌ی اقتصادی مجلس ایران، اخیرا در مصاحبه‌ی خود با روزنامه روسی RBC اظهار داشت که در حال حاضر می توانند از طریق یک سیستم سوئیفت مانند بر بستر ارز‌های دیجیتال با بانک مرکزی هند همکاری کند.

همچنین پورابراهیم به RBC گفت:

مجلس ایران بانک مرکزی را مجبور به ارائه‌ی پیشنهاد برای استفاده از ارز‌های دیجیتال کرده است؛ در طول یک یا دو سال گذشته، استفاده از ارز‌های دیجیتال به یک مسئله مهم تبدیل شده است که البته یکی از بهترین راه‌ برای جلوگیری از استفاده‌ی دلار و جایگزین سیستم سوئیفت شدن است. آن‌ها [روسیه] نظر ما را قبول دارند. در صورتی که ما موفق به انجام این کار شویم جزء اولین کشور‌هایی می‌شویم که مبادله‌ی کالا با ارزدجیتال انجام می‌دهیم.

در گذشته ایران برای استفاده از ارزهای دیجیتال مخالفت‌هایی داشته است؛ اما به نظر می رسد که این روش پرداختی می‌تواند جایگزین بسیار مناسب برای پول نقد فیاتِ متمرکز شده باشد.

منبع:cryptodisrupt

هتل‌های ایرانی برای دور زدن تحریم‌ها بیت کوین را می‌پذیرند !

هتل‌های ایرانی برای دور زدن تحریم‌ها بیت کوین را می‌پذیرند !

در حالی که تحریم‌های ایالات متحده بر روسیه و ایران افزایش پیدا کرده است، برخی از سیستم‌های رزرو هتل برای در امان ماندن از تحریم‌ها به عنوان روش پرداخت از ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند.

ایالات متحده موضع سختگیرانه‌ای را در برابر ایران داشته است و روش پرداختی ارز‌های دیجیتال می‌تواند ناجی ایرانی‌ها در دور زدن تحریم و خدمات توریستی باشد.

سیستم‌های رزرو هتل در ایران ارزهای‌ دیجیتال را قبول می‌کنند

هتل‌های ایرانی برای دور زدن تحریم‌ها بیت کوین را می‌پذیرند !

برخی از پورتال‌های آنلاین رزرو هتل در ایران، اکنون ارز‌های دیجیتال را به عنوان روش پرداخت می‌پذیرند تا تحریم‌های تحمیل شده‌ی ایالات متحده‌ی آمریکا را دور بزند. بنیان‌گذار و رئیس انجمن بیت‌ کوین هنگ گنگ، لئوناردو ویس در توییت و مصاحبه‌ای این خبر را تائید کرد. ویس اظهار داشت که پورتال رزرو هتل ایرانی کاربران خود را ترغیب به پرداخت با ارز‌هایی همچون بیت‌‌ کوین، اتریوم و بیت‌ کوین کش می‌کند.

هتل‌های ایرانی برای دور زدن تحریم‌ها بیت کوین را می‌پذیرند !

تحریم‌ها بر اقتصاد مردم ایران اثر گذاشته است؛ همچنین ویس درباره‌ی افزایش پذیرش ارزدیجیتال توسط مردم برای دور زدن تحریم‌‌ها گفت:

اشتباه اصلی ما این است که به دنبال پذیرش ارز‌ها دیجیتال توسط کاربران ممتاز در سیستم مالی مدرن هستیم. اکثر ما کارت‌های اعتباری داریم که توسط شرکت‌های معتبر جهان پذیرفته می‌شود. ما می‌توانیم هر وقت و هر کجا بخواهیم درآمد خود را از طریق خودپرداز‌های مختلف نقد کنیم یا حقوقمان را به حساب بانکی‌مان بریزیم.

ویس معتقد است که مناطقی از جهان که ساختار اقتصادی ضعیفی دارند و استفاده‌ی آن‌ها از سیستم مالی جهانی ممنوع شده است می‌توانند از بیت‌ کوین استفاده کنند.

ممکن است بیت‌ کوین توسط بعضی‌ها که کارت‌های اعتباری بین‌المللی در اختیار آن‌هاست پذیرفته نشود؛ اما برای افرادی که نمی‌توانند از این موارد استفاده کنند، مطلوب است.

آیا دولت ایران از ارز‌های دیجیتال استفاده می‌کند؟

هتل‌های ایرانی برای دور زدن تحریم‌ها بیت کوین را می‌پذیرند !

وقتی هتل‌ها برای دور زدن تحریم‌ها از ارزهای دیجیتال استفاده می‌کند آیا دولت ایران هم به فکر چنین استفاده‌ای است؟

در پی تحریم‌های ایالات متحده‌ی آمریکا، دولت ایران به طور جدی به فکر استفاده از ارز‌های دیجیتال برای دور زدن تحریم‌هایی است که پرداخت‌های بین‌المللی را تاثیر قرار می‌دهند.

محمدرضا پورابراهیم، ​​رئیس کمیته‌ی اقتصادی مجلس ایران، اخیرا در مصاحبه‌ی خود با روزنامه روسی RBC اظهار داشت که در حال حاضر می توانند از طریق یک سیستم سوئیفت مانند بر بستر ارز‌های دیجیتال با بانک مرکزی هند همکاری کند.

همچنین پورابراهیم به RBC گفت:

مجلس ایران بانک مرکزی را مجبور به ارائه‌ی پیشنهاد برای استفاده از ارز‌های دیجیتال کرده است؛ در طول یک یا دو سال گذشته، استفاده از ارز‌های دیجیتال به یک مسئله مهم تبدیل شده است که البته یکی از بهترین راه‌ برای جلوگیری از استفاده‌ی دلار و جایگزین سیستم سوئیفت شدن است. آن‌ها [روسیه] نظر ما را قبول دارند. در صورتی که ما موفق به انجام این کار شویم جزء اولین کشور‌هایی می‌شویم که مبادله‌ی کالا با ارزدجیتال انجام می‌دهیم.

در گذشته ایران برای استفاده از ارزهای دیجیتال مخالفت‌هایی داشته است؛ اما به نظر می رسد که این روش پرداختی می‌تواند جایگزین بسیار مناسب برای پول نقد فیاتِ متمرکز شده باشد.

منبع:cryptodisrupt

هتل‌های ایرانی برای دور زدن تحریم‌ها بیت کوین را می‌پذیرند !