ارز دیجیتال

تحلیل ، بررسی و اخبار بازار ارزهای دیجیتال

ارز دیجیتال

تحلیل ، بررسی و اخبار بازار ارزهای دیجیتال

جان مک‌آفی پلتفرم معامله ارزهای دیجیتال راه‌اندازی کرد

جان‌ مک‌آفی، چهره شناخته شده فناوری و طرفدار جنجالی ارزهای دیجیتال، یک پلتفرم معامله ارزهای دیجیتال راه‌اندازی کرده است.

به گزارش کوین‌دسک، این سایت که مجیک (Magic) نام دارد، به کاربران اجازه می‌دهد تا با استفاده از یک پلتفرم و یک پنل کاربری، در صرافی‌های بزرگ دنیا به معامله ارزهای دیجیتال بپردازند. به این ترتیب معامله‌گران دیگر نیاز ندارند تا برای معامله ارزهای دیجیتال مختلف به چندین صرافی مراجعه کنند.

لازم به ذکر است که این سیستم از ارزهای دیجیتال نگهداری نمی‌کند و فقط یک واسط کاربری برای اتصال به چندین صرافی مختلف است. در این روش، دارایی‌ها در صرافی‌های مبدا نگهداری می‌‌شوند. برای انجام یک معامله، مبالغ از حساب‌های صرافی منتقل خواهد شد تا سفارش تکمیل شود.

جان مک‌آفی پلتفرم معامله ارزهای دیجیتال راه‌اندازی کرد

برای تنظیم و شروع به‌کار با این پلتفرم، کاربران باید API‌های اختصاصی خود را از حساب کاربری خود در صرافی‌های پشتیبانی شده دریافت کرده و به سیستم وارد کنند.

سیستم مجیک برای کمک به استفاده راحت‌تر، صرافی‌هایی همچون بایننس، کراکن، پولونیکس، هیوبی، بیترکس، هیت‌بی‌تی‌سی،‌ اکس‌مو (Exmo) و لایوکوین را به عنوان صرافی‌های پشتیبانی شده، لیست کرده است.

دو پورتال مختلف برای معامله در سیستم معاملاتی جان‌ مک‌آفی وجود دارد. یکی از آن‌ها برای انجام معاملات معمولی طراحی شده است و دیگری به معاملات سایه‌‌ای (Shadow trading) اختصاص دارد. طبق گفته مک‌آفی، با معاملات سایه‌ای کاربران می‌توانند طوری تنظیم کنند که معاملاتشان با تقلید از معامله‌گران حرفه‌ای انجام شود.

قابلیت‌های معاملاتی دیگری هم در این صرافی قرار گرفته است که از جمله می‌توان به «ثبت کن و فراموش‌ کن» (set and forget) اشاره کرد. با این ویژگی معامله‌گران می‌توانند همزمان سفارشات خرید و فروش ثبت کنند. هیچ محدودیت قضایی و کشوری هم برای استفاده از این پلتفرم تعریف نشده است.

در خصوص امنیت این پلتفرم و طبق قسمت سوالات متداول سایت مجیک، این سیستم توسط سرورهای درجه یک وب‌سرویس آمازون میزبانی می‌شود که در مقابل حملات DDoS مقاوم بوده و می‌تواند در صورت نیاز گسترش پیدا کند.

این سایت همچنین ادعا می‌کند:

ما پس از ماه‌ها آزمایش گسترده و انجام فرایندهای حسابرسی، این پلتفرم را عمومی می‌کنیم.

اما طبق توییت جان‌مکافی، به نظر می‌رسد که پلتفرم مجیک حتی قبل از راه‌اندازی مورد حمله DDoS قرار گرفته است. چندی پیش مک‌آفی در توییتی از حمله به سیستم خبر داد.

جان مک‌آفی پلتفرم معامله ارزهای دیجیتال راه‌اندازی کرد

توییت مک‌آفی درباره حمله به پلتفرم مجیک قبل از راه‌اندازی

همچنین حدود ۱۰ روز پیش مکافی اعلام کرد که تا چند ماه آینده یک ارز دیجیتال به نام «مکافی فریدِم کوین» (McAfee Freedom Coin) عرضه می‌کند.

با توجه به عدم ثبات و جدید بودن پلتفرم، در حال حاظر استفاده از آن را توصیه نمی‌کنیم.

جان مک‌آفی پلتفرم معامله ارزهای دیجیتال راه‌اندازی کرد

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.